מזוזה – פריט קטן

בכל בית יהודי בישראל ובכל מתחם ציבורי כלשהו יש מזוזה. המזוזה חוץ מהיותה פריט דתי משמשת גם כפריט עיצובי, כאשר גם אנשים אינם דתיים במובהק רוצים לשים מזוזה מעוצבת בכניסה לבית או לעסק שלהם. בימינו עיצוב פנים מחייב למצוא מזוזות מעוצבות ואסתטיות כדי להתאים לבית ולסגנונו ולטעמה של כל משפחה. החשיבות של מזוזות עולה על הערך הדתי שלה משום שלא מדובר רק בחפץ דתי אלא גם בחפץ נוי שיש לו תפקיד והשפעה על המראה. העיצוב חייב להימדד בעיני מעצבת בתים ביחס לכל החלל ולכל דבר לא רק לדברים הגדולים שבולטים לעין. הבחירה במזוזה הנכונה מדגישה את החשיבה על הפרטים הקטנים כגדולים.

דברים שחשוב לדעת על מזוזות בבית

  • מהי מזוזה – בהגדרה המזוזה היא למעשה אחת משתי הדפנות של המשקוף שמחברות בין הסף למשקוף.
  • למה קובעים מזוזה בבית או בבית עסק – לפי המצווה, מזוזה קובעים בפתח הימני בכל חדר, כדי להזכיר לנו את היותנו יהודים. כאשר יש הבדל בין בית שישנים בו לבין בית עסק שאין ישנים בו. ההבדל נובע מהברכות שאומרים בקביעת המזוזה אולם לא במבנה או בצורה שלה. בבתים פרטיים קובעים מזוזה בכל משקוף של חדר שנמצאים בו או ישנים בו.
  • ממה מורכב המבנה שלה – המזוזה הינו קלף (מעור בהמה טהורה) שעליו כתובים הפסוקים, והקלף עצמו עטוף בניילון. חשיבות בית המזוזה היא באטימת החלל שבו המזוזה נמצאת כדי למנוע נזק כמו חלחול מים וחומרים אחרים שגורמים לפסילת הקלף. עיצוב דירות קבלן יכול להשפיע גם על סוג בתי המזוזה שתוכלו לקבוע על הדלת, כמו גם הדלתות והמשקופים והחומר שמהם הם עשויים.
  • מחירים – מחיר הקלף משתנה לפי ההידור שלו גודלו וכו’ (אבל זה סיפור אחר) ולפי בית המזוזה וכאן מעצבת פנים תוכל להצביע בפניכם על עיצובים שונים במחירים שונים, כמו מזוזה מכסף, זכוכית או עץ או פלסטיק פשוט.
  • חומרים של מזוזות –הקלף עטוף בניילון, אבל גם בית המזוזה חייב להיות מספיק מבודד וכדאי לדלת הכניסה למצוא בית מזוזה שאינו חדיר למים. המזוזות יכולות להיות מקרמיקה, פלסטיק, חומרים סינתטיים למיניהם ומחומרים כמו זכוכית, מעבודת יד או בייצור תעשייתי. באופן כללי היודאיקה בשנים האחרונות תפסה תאוצה ויש יותר ממנה בהיצע של מזוזות מעוצבות שיכולות להתאים לכל בית ולכל מעצבת פנים שרוצה להישאר מעודכנת. עיצוב פנים דורש התייחסות גם במזוזה ומזה יש היצע גדול מאוד.

מה חשוב בבחירת מזוזה לבית?

מעצבת בתים שמתכננת את העיצוב בבית תקפיד גם על בחירת פריט קטן שכזה שבד”כ לא נלקח בחשבון. לבתים אלגנטיים תקבלו מזוזות יוקרתיות במראה ולא מחומרים המוניים. לא חייב להיות עיצוב יותר מדי מצועצע, אלא יכול להיות גם עיצוב פנים פשוט אבל רואים עליו שהוא אלגנטי וסולידי.

 

 

עשו לי לייק לעדכונים

יצירת קשר

מאמרים אחרונים

מעצבת פנים - מזוזה

מזוזה – פריט קטן

בכל בית יהודי בישראל ובכל מתחם ציבורי כלשהו יש מזוזה. המזוזה חוץ מהיותה פריט דתי משמשת גם כפריט עיצובי, כאשר גם אנשים אינם דתיים במובהק

קרא עוד »
מעצבת פנים במרכז

צמחיה בבית

צמחייה בבית ומחוץ לו נחשבת לתוספת עיצובית אנרגטית וזולה וכל מה שנחוץ לדעת עליה הוא איך לשלב ואיפה. מעצבת פנים עם חיבה לירוק הנפלא הזה

קרא עוד »
מעצבת פנים - ריצוף לחצר

ריצוף לחצר

ריצוף לחצר ריצוף לבית ולחצר הוא ההחלטה הכי חשובה לאחר שאנחנו מתכננים את הבית ואת המתווה שלו. בדרך כלל אנחנו מזניחים משום מה את הריצוף

קרא עוד »