כל מה שצריך לדעת על עיצוב מטבחים

עיצוב פנים - משפחת הרשקוביץ

כל מה שצריך לדעת על עיצוב מטבחים

לא משנה אם אתם בשלבי התכנון של בית חדש, או שבסך הכל החלטתם לשפץ את המטבח- אתם חייבים שיהיה לכם את כל המידע על עיצוב מטבחים. ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב כדי שתוכלו לבשל במטבח מעוצב לתפארת.

החשיבות של עיצוב פנים

עיצוב מטבחים הוא חלק אינטגרלי מתחום שלם שנקרא עיצוב פנים, העוסק בתכנון ועיצוב החללים הפנימיים של הבית כך שימוצה הפוטנציאל הקיים במבנה. ניתן לעצב את הבית בעצמכם, אולם כדי להגיע לתוצאות טובות כדאי לבחור מעצבת פנים שמתמחה בתחום. על ידי שימוש באדם המתמחה בתחומי העיצוב תוכלו ליצור מטבח ייחודי שמביא לידי ביטוי את הרצונות שלכם.

הגדרת תקציב

עוד לפני שתבחרו מעצבת פנים, עליכם להגדיר מהו התקציב שאתם מעוניינים להשקיע במטבח. על ידי הגדרת התקציב תוכלו להחליט איזה סוג של מטבח אתם רוצים, מה רמת האבזור שתתקינו בו ולמעשה תוכלו להתחיל לתכנן את המטבח. אם לא תקפידו על הגדרת תקציב בשלב הראשוני, אתם עלולים למצוא את עצמכם מול שוקת שבורה: מצד אחד יהיה לכם תכנון מדוקדק ואפילו תתחילו בעבודה, אך פתאום תגלו שהתקציב שלכם לא תואם את מה שתכננתם.

עיצוב פנים או הום סטיילינג?

במסגרת הגדרת התקציב והתכנון המקדים עליכם להגדיר האם אתם צריכים עיצוב מטבחים באמצעות עיצוב פנים או הום סטיילינג. בעוד עיצוב פנים כולל התערבות מסיבית בארגון החלל, שבירת קירות ושינויים מפליגים במטבח, הום סטיילינג מתרכז בהלבשת המטבח מחדש וכולל שינויים מינוריים יותר.

בהתאם לכך, הום סטיילינג עשוי להיות זול יותר, ויבוצע במהירות רבה יותר מאשר עיצוב פנים. תוכלו לבחור מעצבת פנים שמתמחה בשני התחומים, ואף לשלב בין הום סטיילינג ועיצוב פנים, וכך ליצור מטבח מעוצב ויפה במיוחד.

סוף מעשה במחשבה תחילה

אחרי שבחרתם מעצבת פנים תעברו לשלב התכנון. בשלב הראשוני עליכם לחשוב בעצמכם איזה סוג של מטבח אתם רוצים. האם אתם מעוניינים במטבח כפרי או מטבח מודרני? ואולי אתם מעוניינים בשילוב רחב יותר? נסו לחשוב מהם הצבעים האהובים עליכם ועל אילו דברים עליהם אתם לא מוכנים להתפשר בעיצוב המטבח. בשלב הבא תשבו יחד עם המעצבת, שתקשיב להעדפות שלכם ותציע לכם הצעות לעיצוב המטבח. מעצבת טובה תדע להקשיב להעדפותיו של הלקוח, ולשלב בין הרצונות שלו לבין קונספט עיצובי מסוים.

פונקציונליות, עיצוב ומרחב

כאשר מדברים על עיצוב יש שלושה מרכיבים מרכזיים אותם יש לקחת בחשבון. ראשית, חשוב לשים דגש על הפונקציונליות. המטבח הוא מקום בו מבשלים ואוכלים, ואם הוא הוא לא יעוצב כך שיהיה נוח לבשל ולאכול בו הוא לא ימלא את תפקידו.

בעיצוב הבית אתם עשויים להיות מושפעים מטרנדים שונים, אך עליכם לחשוב האם מחבתות תלויות על הקיר באמת ישמשו אתכם בצורה נוחה. בסופו של דבר אתם אלה שיעמדו במטבח ויבשלו, ואם תתרכזו רק ביופי של המטבח ובאופנה בלי להשאיר מקום לשאלה האם זה שימושי תגלו שהמטבח שלכם לא ממש שימושי.

אין ספק שהפונקציונליות של המטבח חשובה, אבל מעצבת פנים מקצועית תדע לשלב בין פונקציונליות מקסימלית לעיצוב מרהיב. המעצבת תסייע לכם להביא את האני מאמין שלכם למטבח, עם צבעים ואביזרים שיגרמו למטבח שלכם להיראות מעוצב מתמיד.

מטבח מרווח הוא מטבח שכיף לבשל בו, לכן השקיעו מחשבה ביצירת מרחב בישול נוח ונעים. שימו לב למרחק בין הארונות, למרחב הפתיחה של דלתות הארונות ולכך שהכיריים לא נמצאות קרוב מדי לכיור. בצורה הזו תבטיחו מרחב בישול נוח ומרווח.

המטבח כחלק מהחלל

עיצוב מטבחים כיום יוצא מתוך הנחה שהמטבח הוא חלק מהותי מחלל הבית. בבית המודרני המטבח, הסלון ופינת האוכל נמצאים בחלל אחד, לכן יש לעצב את המטבח כך שישתלב בחלל הבית. כדי לעשות זאת נבחר בעיצוב וצבעים שיתכתבו עם החללים השונים ועם הצבעים השולטים בהם, תוך שימוש במוטיבים מגוונים שישתלבו זה עם זה.