תכנון נכון לחדר הרחצה

מעצבת פנים

תכנון נכון לחדר הרחצה

מתכננים בנייה או שיפוץ של חדר הרחצה? מתלבטים באיזה צבע וסגנון לבחור? על מנת ליישם עיצוב פנים בצורה הטובה ביותר, חשוב להיעזר בשירותי מעצבת פנים מקצועית. שתעזור לכם לתכנן נכון את חדר הרחצה שלכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם, החל משלב התכנון ועד בניית חדר הרחצה שלכם.

מהו תכנון חדר רחצה?

מאחר שחדר הרחצה הוא חדר פונקציונאלי בבית, חשוב לתכנן אותו בצורה מדויקת ונכונה בהתאם לצרכי האנשים החיים בבית. בוודאי כשמתכננים בית חדש כדאי להשקיע מחשבה בחדר זה ולא להשאיר אותו לסוף. בשיפוץ של בית או דירה קיימים צריך לראות האם יש יותר מחדר רחצה אחד ומי משתמש בו, האם יש בצמוד לחדר הרחצה חדר שירות / חדר כביסה שאפשר לאחד ביניהם וליצור חלל מרווח וגדול יותר.

מעצבת פנים

מה חשוב לשים לב בעת תכנון חדר הרחצה?

בעת תכנון חדר רחצה ע״י מעצבת פנים אשר יודעת לשים לב לפרטים החשובים אשר יעזרו לנו מאוד בשלבים ההתחלתיים והמתקדמים של תכנון חדר הרחצה. על מנת שנוכל לתכנן בצורה נכונה את חדר הרחצה ושיענה על צרכינו, כדאי לשים לב לדברים הבאים:

מצאו לכן עוגן- לפני שמתחילים עם עיצוב חדר הרחצה, יש לבדוק מה גודל החלל הנתון, כפי שציינתי האם יש חדר בצמוד שאפשר לספח או לחלק ולהגדיל את חדר הרחצה שיהיה נוח ומרווח כמו כן יש לבדוק איזה  פתחים (חלון/דלת) יש בחדר הרחצה ומה המיקום שלהם.

סגנון שאתם מתחברים אליו- ישנם לא מעט סגנונות בכלל ולעיצוב לחדרי רחצה בפרט, חשוב לבחור ביחד עם מעצבת הפנים שלכם לאיזה סגנון אתם יותר מתחברים. כדאי מאוד לקחת בחשבון ששיפוץ של חדר רחצה זה דבר שקורה פעם ב10 שנים לערך ולכן לא מומלץ להיכנע לטרנדים עיצוביים שימאסו עליכם ברגע שיגיע הטרנד הבא. סגנון עיצוב חדר הרחצה משפיע על האווירה השוררת בו. לכן כדאי להשקיע מחשבה מה חדר הרחצה עבורכם – חדר פונקציונאלי או/ו חדר להתרגעות בסוף היום. חשוב לראות כמה שיותר סגנונות שונים כגון: מראה מודרני, מינימליסטי ,כפרי, רטרו ועוד.ואז להחליט על הקו העיצובי.

הצבע שנותן את הטון- עוד אלמנט חשוב בעיצוב הבית בכלל ובעיצוב חדר הרחצה בפרט הוא הצבע והטקסטורה בחלל החדר. הגישה העיצובית שלי אומרת שלא חייבים להמשיך את הקו העיצובי שבכל הבית לתוך חדר הרחצה, אם רוצים סגנון אחר אפשרי בהחלט! זהו חדר שבדר"כ הדלת שלו סגורה ולכן הוא יכול להיות בעיצוב שונה. אל תשכחו שמעבר לצבע הכללי ישנם ברזים, כיור, דקורציה ואבזור שמגוון האפשרויות שלו היום הולך וגדל והם חלק מהבחירות שעושים לעיצוב חדר הרחצה.

ריצוף חדר הרחצה- ריצוף חדר הרחצה הוא דבר חשוב ביותר כמובן שמבחינה עיצובית אבל בעיקר מהבחינה הפרקטית. ישנו תקן לאיזה סוג ריצוף אפשר ליישם בחדר הרחצה בכדי למנוע החלקה, בוודאי שבתוך המקלחון אבל גם מחוצה לו. חשוב מאוד למסור לקבלן תכניות עבודה עם פריסה שמסבירה מהיכן מתחילים לרצף / לחפות בכדי להימנע כמה שאפשר מחיתוכים במקומות לא רצויים של האריחים.לשם כך צריך מעצבת פנים טובה עם ניסיון שתדע לתת את המענה הדרוש.