חדר למתבגרים שלנו

מעצבת פנים

חדר למתבגרים שלנו

שינוי חדר הילדים בבית בדר"כ מגיע בהתאמה בקפיצות הגיל של הילדים. בתחילה החדר מעוצב ומותאם לחדר תינוקות, בהמשך חדר ילדים בגילאי הגן, בהמשך כשעולים לכיתה א,  ובהמשך בגיל חטיבה- בר/בת מצווה כחדר למתבגרים. חשיבה ונגיעה של מעצבת פנים תיתן את המענה לחדר מעוצב ולא יקר למתבגר / מתבגרת שלנו.

עד כמה חשובה מעורבותם של ילדנו בעיצוב חדר נוער?

על מנת לעשות תכנון ועיצוב מחדש כדי שיתאים לצרכיו של נער מתבגר ולא ילד, יש לקחת כמה דברים בחשבון. חשוב מאוד לשתף בכל תהליך את הנער המתבגר על מנת לדעת מה טעמו, הוא כבר ידע להגיד מה חשוב לו בחדרו. עיצוב פנים לחדר שינה דורש עבודה רבה מכיוון שהחלל בדר"כ מוגבל וכן התקציב שמושקע באותו החדר פעם ב5 שנים לערך.זה משהו שכדאי לקחת בחשבון כשקונים מיטה כבר בגיל צעיר יותר.

מעצבת פנים
מעצבת פנים

מה חשוב שיהיה בחדר לנער מתבגר?

החלטתם על חדר נוער והקצבתם תקציב הכל טוב ויפה, עכשיו מתחילה העבודה של המעצבת פנים, וכוללת עיצוב מחדש של חדר הילד על מנת שיענה על  צרכיו האישיים. אז מה חשוב שיהיה בחדר של ילדנו המתבגרים?

צביעת חדר בצבעים סולידיים– אם פעם קירות חדר הילדים היה בצבע אחיד, כיום ניתן לשלב כמה צבעים ולבחור ביחד עם מעצבת הפנים על מנת ליצור גיוון ועניין בחדר. מומלץ לבחור צבעים סולידיים ומרגיעים. חשוב להתייחס בבחירת הצבעים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז למינהם בכדי לאפשר ריכוז מנוחה והתרגעות.

מיטה– אחד הדברים החשובים בכל חדר ילדים זה מיטה, גודלה ומיקומה. אם בחדר חולקים שני ילדים- חשוב לאפשר שהמיטות יהיו נגישות לילדים בחדר במהלך כל היום. כמובן שלצד המיטה רצוי שתהיה שידה שתאפשר את הדברים הפרטיים של הילד.

מעצבת פנים

שולחן- פריט חובה בכל חדר של נער מתבגר זה שולחן עבודה להכנת שיעורי בית. מה שאני לא מיד ממליצה להכניס לחדר כשהילדים עולים לכיתה א'. לעיתים שולחנות העבודה מגיעים כחלק מספריה, אך יש כאלה שהם באים לבד.וכדאי לבדוק מה הצורך ומה גודל החדר ובהתאם לזה למצוא את הפיתרון הנכון.

שטיחים- תוכלו להוסיף לחדר המתבגר שטיח שישדרג את התחושה הכללית של החדר.  ויעניקו לרצפת החדר מראה מיוחד, שובבי, ונעים. תוכלו אף לשלב את השטיחים בשאר חדרי הבית  כגון: הסלון, חדר משחקים, יחידת הורים וכו'.

אקססוריז- הוספת וילון,פופים או כורסא בחדרו של המתבגר עוזרת לעיצוב החדר של הילד. לוח מגנט/מחיק/שעם בהחלט מספק רקע טוב לפריטים אישיים של הילד. כמובן הוספת תמונות  על הקיר יתנו חיבור אישי. ככל שתשקיעו יותר בהום סטיילינג של החדר כך תקבלו חדר מעוצב, יפה ועדכני.

כשמעצבים את הבית עם מעצבת פנים תוכלו לטפל בכל חלל שתרצו עם האקססוריז הנכונים. לכן חשוב לשים לב לכל חדר וחדר שהרי מדובר על עיצוב הבית שהוא המרחב האישי שלכם.